פשטידות

האם אפשר להכין פשטידות דיאטטיות?

אין איש שיחלקו על כך שהטעם המדהים של פשטידת פטריות או פשטידת כרובית, הוא טעם שלא יסולא בפז. יש כיום שפע אדיר של פשטידות והטעמים שלהן פשוט מדהימים. כמובן שאם מדובר על פשטידות לחג השבועות – מדובר בכלל על סיבה למסיבה.

אבל לצד כל הטעמים הללו, יש עניין אחד שתמיד עולה לנגד עיניכם – הקלוריות. הפשטידות נחשבות למאכל אמנם טעים ומשביע – אך גם מאכל משמין למדי. רובנו היינו רוצים כמובן לאכול פשטידות מדהימות בלי לדפוק חשבון. האמת היא שהיום תוכלו ליישם זאת, שכן יש לא מעט מרכיבים שיהפכו את הפשטידה לדיאטטית לגמרי – אבל ישמרו עליה טעימה.

המהפך הדיאטטי של הפשטידה

נתחיל בחומר הבסיסי ביותר שיש בכל פשטידה – הקמח. אין שום בעיה כמעט בכל פשטידה להשתמש בקמח מלא, שנחשב לקמח בריא יותר ופחות משמין. שימו לב שכשאתם מחפשים מתכון לפשטידה, אפשר לשאול ולברר בתגובות למתכון האם אפשר להחליף אתה קמח הרגיל בקמח מלא. לרוב, יש אמנם הבדל קל בטעם אבל הוא ממש לא לרעה.

עוד המלצה, היא לנסות לעבור לקונספט של פשטידות פרווה. בפשטידות חלביות יש כאמור שימוש נרחב למדי בחמאה. לעומת זאת, פשטידות פרווה לא כוללות את המרכיבים השמנים הללו, ולכן נוטות באופן טבעי להיות פחות משמינות, ועם זאת טעימות מאד. גם פשטידות הבשר מבחינה זו בהחלט יכולות לענות לקריטריונים.

עוד טיפ מפתיע – הוא לחפש מתכונים לילדים להכנת פשטידות! מדוע? לרוב, דווקא המתכונים הפשוטים הללו, לא כוללים מרכיבים משמינים, שנחשבים לרוב מורכבים יותר. מאחר שאלו מתכונים קלים להכנה, אפשר למצוא בהם מעט מרכיבים לא משמינים, וגם אותם להחליף במרכיבים רזים עוד יותר.

לא לשכוח את הגבינות

אם בכל זאת אתם רוצים להכין פשטידה חלבית ומרזה, אל תשכחו שיש גם משקל מכריע לבחירת הגבינות עצמן. אפשר לרכוש גבינות דלות שומן, שיהיה לא פחות טעימות מאלו שעשירות בשומן. ההשפעה על הערך הקלורי של הפשטידה הוא עצום – אבל אתם לא תרגישו שום שינוי בטעם המדהים של הפשטידה. זוהי השקעה קטנה בלבד – שתשפיע על התפריט שלכם באופן משמעותי.